امنیت پرداخت کارت اعتباری

توسط admin

عادات خرید ما تغییر کرده  فعالیتهای روزانه بیشتر و بیشتر شده و خریدهای روزانه نیز به صورت آنلاین تغییر کرده است. تاجران چگونه می توانند پردازش پرداخت را در فروشگاه های آنلاین خود تضمین کنند؟

تجارت الکترونیک مزایای زیادی دارد ، اما برای مجرمان سایبری که اطلاعات شخصی و بانکی ما را سرقت می کنند ، امکانات جدیدی نیز وجود دارد. شما به عنوان یک تاجر باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا به مشتریان خود اطمینان دهید که معاملات وب سایت شما ایمن هستند. مشتریان معمولاً نمی توانند درگاه پرداخت خود را انتخاب کنند ، بنابراین بهترین انتخاب با شما است.

عادات خرید ما تغییر کرده  فعالیتهای روزانه بیشتر و بیشتر شده و خریدهای روزانه نیز به صورت آنلاین تغییر کرده است. تاجران چگونه می توانند پردازش پرداخت را در فروشگاه های آنلاین خود تضمین کنند؟

به نقض عمده داده ها در چند سال گذشته فکر کنید. حتی بزرگترین بازیگران نیز از مسائل امنیت سایبری مصون نیستند. این موضوع مهم است که شرکت شما در مورد امنیت سایبری فعال باشد تا اینکه منتظر بحران قبل از اقدام باشد.

مصرف کننده معمولی حتی به کل فرایندی که هنگام پرداخت اقلام در یک فروشگاه آنلاین انجام می شود فکر نمی کند. اما درک این نکته ضروری است که بازیگران زیادی در روند پرداخت نقش دارند. علاوه بر شما و مشتریان ، خریداران ، بانک های صادرکننده و سایر شرکت ها وجود دارد. بنابراین ، کنترل کل فرآیند و کاهش خطر در هر نقطه ممکن بسیار مهم است.

پرداخت های با کارت اعتباری هنوز یکی از رایج ترین انواع پرداخت ها هستند ، بنابراین آنها نیز یکی از اهداف مورد علاقه کلاهبرداران هستند. سارقان اطلاعات آگاهی وسیعی از نحوه عملکرد فناوری های جدید دارند ، بنابراین آنها همیشه به دنبال نقاط آسیب پذیر پروسه پرداخت هستند.

 

 

1. چه چیزی پرداختهای آنلاین را ایمن می کند؟

حذف کلاهبرداری تقریباً غیرممکن است ، اما راه های زیادی برای ایمن سازی داده ها و جلوگیری از سرقت آنها وجود دارد. موارد زیر را بخوانید تا بدانید برای اطمینان از ایمن بودن پردازش پرداخت در وب سایت خود روی چه چیزی تمرکز کنید (یا هنگام انتخاب درگاه پرداخت برای مشاغل آنلاین در صورت امنیت به چه نکاتی توجه کنید).

درگاه پرداختی که استفاده می کنید باید HTTPS را برای همه سرویس های خود فعال کرده باشد، بنابراین مطمئن شوید که آنها دارای گواهی SSL هستند. درگاه های پرداخت باید به طور منظم جزئیات گواهینامه ای را که برای ارائه قوی ترین امنیت ممکن استفاده می کنند ، بررسی کنند.

2. گواهی PCI

هنگامی که پرداخت ها را در وب سایت خود پردازش می کنید ، گواهی PCI ضرورت دارد. استانداردهای امنیت داده های صنعت کارت پرداخت (PCI DSS) دستورالعمل هایی را برای تجار ارائه می دهد که به آنها می گوید برای ایمن سازی داده های حساس در پروسه پرداخت باید چه کار کنند.

خبر خوب این است که تجار در صورت انتخاب ارائه دهنده پرداخت مناسب ، نباید کاملا با PCI مطابق باشند. آنها می توانند استانداردهای امنیتی صنعت و ارائه رمزگذاری داده ها را که توسط PCI مورد نیاز است ، به درگاه پرداخت واگذار کنند.

توجه داشته باشید که SecurionPay توسط یک حسابرس دارای مجوز PCI ممیزی شده است و دارای سطح 1 ارائه دهنده خدمات PCI است ، که بالاترین سطح PCI با سخت ترین الزامات است.

3. توکن سازی

توکن سازی، داده های حساس را با رشته ای از کاراکترها به طور تصادفی جایگزین می کند ، بنابراین خطر مربوط به دزدی داده ها را کاهش می دهد. یکی از بهترین روش های حفاظت ، استفاده از توکنی است که نشان دهنده شماره کارت اعتباری است. هنگامی که تراکنش مجاز است ، داده ها به یک سرور متمرکز ارسال می شوند و به طور ایمن ذخیره می شوند. در همان زمان ، سیستم بازرگانان یک شماره منحصر به فرد دریافت می کند. سپس می توان از توکن به عنوان جایگزین داده های کارت استفاده کرد ، به عنوان مثال. با پرداخت تک کلیکی در معامله آینده مشتری.

انتخاب درگاه پرداخت با توکن می تواند خطر تقلب در پرداخت را به حداقل برساند. این بدان معناست که شما مجبور نیستید اطلاعات کارت اعتباری و بدهی مشتریان خود را در سرور خود ذخیره کنید. هنگام انتخاب روش پرداخت مناسب ، اطلاعات صاحبان کارت حتی سرورهای شما را لمس نمی کنند. مهمتر از همه ، داده ها قبل از ذخیره شدن در سرورهای پایگاه داده رمزگذاری می شوند. پردازنده های پرداخت قابل اعتماد، زیرساخت هایی را برای ذخیره و رمزگشایی شماره کارت در محیط میزبانی جداگانه که به خدمات اصلی آنها متصل نیست ، اجرا می کنند.

4. احراز هویت 3D Secure

3D Secure (سه دامنه ایمن) یک پروتکل پیام رسانی است که شامل سه حوزه می شود:

  1. بانک
  2. فناوری که تراکنش را پردازش می کند
  3. بانک صادر کننده

 این یک لایه امنیتی اضافی است که به جلوگیری از تقلب در معاملات غیرحضوری با کارت ها کمک می کند. بعلاوه ، بدهی هر معامله ای که با موفقیت تأیید می شود ، از یک تاجر به بانک صادر کننده منتقل می شود.

بنابراین وقتی خریداران آنلاین می خواهند چیزی بخرند ، باید تراکنش را با گذرواژه ایجاد شده تأیید کنند (یا می تواند یک کد پین یکبار ارسال شده از طریق پیامک از بانک آنها ارسال شود) تا حفاظت بیشتری ایجاد شود.

5. ابزارهای مبارزه با کلاهبرداری

هر معامله ای (به صورت خودکار یا دستی) با ابزارهای پیشگیری از کلاهبرداری اسکن و نظارت می شود ، بنابراین پیشگیری و حذف همه فعالیت های مشکوک کلاهبرداری آسان تر است. تجار باید به یاد داشته باشند که یک ابزار واحد برای دفاع از مشاغل خود کافی نیست. آنها به رویکردی چند سطحی نیاز دارند که از حفاظت بالاتری برخوردار است.

علاوه بر این ، هنگامی که به دنبال درگاه پرداخت هستید ، درگاهی با پشتیبانی مشتری عالی انتخاب کنید. این امر برای کسب و کار شما بسیار مهم است زیرا باید مطمئن باشید که به راحتی می توانید برای عیب یابی با ارائه دهنده پرداخت تماس بگیرید و همه مشکلات شما برطرف می شود.

درانتها

به طور خلاصه ، هنگام انتخاب درگاه پرداخت برای وب سایت خود ، مطمئن شوید که موارد زیر را ارائه می دهد:

  • PCI سطح 1
  • برای رمزگذاری داده ها آیا از HTTPS استفاده می کنند؟
  • 3D Secure
  • آیا داده های حساس به درستی محافظت می شوند؟
  • آیا راه حل هایی برای شناسایی و جلوگیری از تقلب ارائه می دهند؟

پشتیبانی سریع در صورت تقلب

برخی از قوانین اساسی برای تجار و مصرف کنندگان وجود دارد که برای انجام معاملات امن باید از آنها پیروی کنند. صاحبان مشاغل آنلاین قطعاً باید از خدمات پرداخت رمزگذاری شده استفاده کنند ، اطلاعات کارت اعتباری را پس از انجام تراکنش ها حذف کرده و از سیاست حفظ حریم خصوصی پیروی کنند تا مشتریان بدانند چه اطلاعاتی در طول فرایند پرداخت جمع آوری می شود.

با این وجود ، مشتریان نیز باید محتاط باشند و قبل از خرید وب سایتی را که از آن خرید می کنند بررسی کنند. آنها همچنین باید فقط اطلاعات ضروری را در فرم پرداخت (مانند مشخصات کارت و آدرس صورتحساب) وارد کنند و هرگز اسکن شناسه یا کپی کارت اعتباری خود را ارسال نکنند.

استفاده از راه حل مناسب و توجه به امنیت پرداخت آنلاین قطعاً می تواند سطح آسیب پذیری را کاهش دهد.

 

پیام بگذارید

هایمارت عضو گروه صنعتی طبیعت میهن، با ماموریت حمایت از کسب و کارهای خرد و با ارائه صندوق های فروشگاهی وارد بازار شد و تاکنون قدم های بزرگی در راستای جلوگیری از تعطیلی این کسب و کارها در کشور  برداشته است.

عضویت

logo-samandehi

استفاده از مطالب این سایت فقط برای مقاصد غیرتجاری و با ذکر منبع بلامانع است. کلیه حقوق سایت متعلق به شرکت سلام بازار هایمارت می‌باشد.